Една от задачите на шефа е да контролира своите служители и да се справя с „трудните“ такива.
За съжаление, в почти всяка фирма има хора, които обичат да създават проблеми. Обикновено те не харесват останалите, а и останалите не ги харесват. Този тип служители напрягат атмосферата в офиса и правят работата по-трудна. Ето защо добрият шеф трябва да намери начин да се справи с тях.
Ако обаче опита всичко и въпреки това е безсилен – значи е време трудният служител да напусне компанията.
В случай, че вие сте човекът, който трябва да се отърве от проблемния си подчинен, може би съвестта ви няма да ви позволи да го направите. Може би ще имате съмнения дали това е правилният ход.
Ето признаците, които ще ви покажат, че е време да премахнете проблемния служител:
1. Лошото поведение се влошава.
Ако въпреки вашите усилия, виждате, че положението с въпросния човек не се подобрява, а дори напротив – това е знак, че за него няма място повече в тази фирма. Например, ако служителят често закъснява, при забележка от ваша страна той трябва да се стресне и да положи усилия това да не се случва повече. Проблемният служител, който не заслужава повече шансове обаче, ще започне да закъснява още по-често и за повече време.
2. Производителността му намалява.
Единственото нещо, заради което си заслужава да се опитвате да задържите труден служител, е неговият изключителен професионален талант. Проблемният служител е ценен, само ако работи много и някой трудно би иззел неговите функции. Ако случаят с вашия служител не е такъв или той вече не е толкова ефективен, значи губи последния си коз.
3. Моралът му се влошава.
Той вече не показва нужното уважение нито към своите колеги, нито към клиентите си, нито пък към вас. Лъже и манипулира, за да извлича изгода за себе си. С няколко думи – прави все неща, които са в разрез с общоприетия човешки и професионален морал. Нямате място за такъв служител във вашата фирма.
4. Подготвя бунт.
Разбира се, всеки служител има право на глас. Има право да каже това, което смята, че трябва да се промени в работата и политиката на компанията. В много случаи подобен тип критика може да бъде градивна. Ако обаче даден служител се опитва да настрои всички други срещу вас, значи определено няма място във вашата фирма. Какъвто и проблем да имате със своите служители, той може да се разреши само и единствено чрез диалог, а не чрез бунт. Заговорникът обаче трябва да бъде отстранен.
5. Вашите клиенти са недоволни.
Успехът на компанията се дължи на доволните клиенти. А клиентите са доволни, когато служителите си вършат добре работата. Следователно, ако проблемният служител ви създава главоболия и разочарова клиентите, той трябва да бъде заменен. В противен случай рискувате да изгубите много и ценни клиенти.
Коментари