Макар някои хора да смятат, че когато шефът е добър със служителите, те правят каквото си искат, това не е вярно. Всъщност е точно обратното.
Когато работещите харесват личността, която ги управлява, те са по-продуктивни и мотивирани да работят.
Ако вие сте в ролята на шеф и все още нямате негласното одобрение на всички свои служители, може би има върху какво още да работите.
Ето кои са характеристиките на харесвания шеф – достатъчно е само да се придържате към тях и много скоро ще спечелите симпатиите на всички работещи във вашата фирма:
1. Те са настроени приятелски.
Звучи очевидно, но отделянето на минимално време и усилия за комуникация с вашите служители, ще ви изкачи с няколко стъпала нагоре в класацията за най-харесван шеф. Научете се да поздравявате всеки свой подчинен (по име!), както и от време на време да си говорите по няколко минути с тях. Също така бъдете колкото може по-достъпни. Отделете време да направите комплимент на някой служител и да го похвалите за задачата, с която се е справил отлично. Бъдете търпеливи и не забравяйте, че е важно да отделяте време за своите хора, независимо колко сте заети.
2. Те винаги са на разположение.
Често служителите имат добри и интересни идеи, които обаче не могат да осъществят сами. Те имат нужда от одобрението на „горните етажи“. Когато обаче хората на по-висока позиция отказват да говорят с работещите, тези идеи чисто и просто отиват в небитието.
Ето защо е изключително важно шефът да е отзивчив и да изслушва всяко предложение, което му споделят. Също така по този начин началниците показват, че ценят мнението на своите служители и че то е ценно за тях. Две достатъчно добри основания, за да бъдете на разположение и разбира се, по-харесвани.
3. Те са гъвкави.
Наложете правилата, по които ще се работи във вашия екип, но същевременно с това кои от тях понякога могат да бъдат нарушавани. Избягвайте да налагате прекалено стресираща обстановка на своите служители, защото по този начин не помагате нито на тях, нито на себе си. Проявете разбиране, когато нещата се объркат, защото всеки човек прави грешки. Уверете се, че всеки служител върши работата си съвестно, но в същото време правете компромиси, когато става въпрос за лични проблеми, задачи или закъснение заради трафика (понякога, разбира се).
4. Те са позитивни.
Излъчването и енергията на един човек може да се прехвърли на другите, така че бъдете позитивни и зареждайте служителите си с положителна енергия. Всеки работещ предпочита да работи с шеф, който е добре настроен към работата, подчинените си и като цяло към живота. Това със сигурност ще ви спечели една точка повече!
5. Те са надеждни.
Вашите служители трябва да бъдат в състояние да разчитат на вас. Те трябва да знаят, че когато кажете и обещаете нещо, то наистина ще се случи. Не говорете празни приказки, само за да успокоите временно ситуацията. Служителите трябва да могат да ви се доверят, защото тяхното бъдеще е във вашите ръце. Подвеждащите думи от ваша страна ще породят недоволство у работещите и биха могли да ги накарат дори да мислят за ново работно място.
Коментари