IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да давате полезна обратна връзка на служителите си

9 май 2014 10 31

Практикувайте и винаги се интересувайте от хората, които управлявате

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Не всички полезни неща идват опаковани в кутии като подаръци. Понякога човек получава „подарък“ без реално това да бъде нещо материално. Обратната връзка, свързваща шефа със служителя, е точно това. Нематериален подарък, от който имат полза и двете страни.

Даването на обратна връзка е една от най-трудните задачи, пред които се изправят мениджърите/шефовете. Тя обаче е от решаващо значение за добрите взаимоотношения на работното място, за по-добрата функционалност и продуктивност на служителите.

Според специалисти даването на обратна връзка стимулира развитието на работещите, правейки ги по-ефективни за фирмата. Освен това по този начин всеки служител се чувства обгрижван и ценен, което е изключително важно за връзката между шефа и подчинения.

Така че, ако сте в ролята на шефа, задължително прочетете/приложете съветите за това как да давате полезна обратна връзка. Ето ги и тях:

1. Направете я навреме. Твърде често трудът и усилията на някои хора остават неоценени. В един момент това започва да ги дразни и да понижава тяхната мотивация. Не чакайте времето, когато почти сте загубили един от добрите си служители, а направете така, че той да иска да остане при вас.

2. Избягвайте порицаването. Разбира се, когато е необходимо, включете критиката в разговора. Като цяло обаче избягвайте да порицавате или пък нападате своя служител, независимо дали е допуснал грешка. Винаги говорете спокойно и целенасочено.

3. Съсредоточете се върху поведението. Невъзможно е да промените личността на даден човек, но може да поискате да промените неговото поведение. Целта на обратната връзка е да мотивира даден служител сам да пожелае да се промени в положителна посока.

4. Бъдете щедри. Не спестявайте похвалите, когато служителите наистина ги заслужават. Понякога добрата дума означава повече, отколкото паричният бонус. Отново не изпускайте момента и направете комплимента веднага след добре свършената работа. Тогава служителят все още е в еуфория и много по-лесно може да бъде мотивиран за заемането с втора също толкова успешна задача.

5. Практикувайте. В началото може да не сте толкова добри, колкото ви се иска. Може да не се справяте с деликатните забележки или пък с комплиментите. Не се отказвайте обаче, а практикувайте, докато не добиете достатъчно самоувереност и опит в тази насока.

6. Интересувайте се от интересите на вашите служители. Ако някой от подчинените ви е изявил желание да направи нещо, което не му е наредено, вероятно той се интересува от конкретната тема. Ако тя е подходяща и успешна, поговорете със служителя за неговите интереси – може би това ще ви помогне да доразвивате още по-успешно своя бизнес.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 10 години )
понякога не е добра идея да си прекалено добър със служителите си
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар