Мечтата на повечето служители ставащи по тъмно, за да се отправят към офиса е да работят от дома си. Така хем ще се наспиват, хем междувременно ще могат да кръшнат тайно от работата, защото няма кой да ги следи и засича с магнитни карти. С мързел и лъжа обаче не се постига успех.
Ето защо, ако вече имате шанса да работите от дома си, трябва да се мобилизирате и да бъдете ефективни и трудолюбиви.
Ето и няколко съвета, които ще ви помогнат да организирате по-лесно работата си от вкъщи:
1. Създайте си уютно работно място
Дори да сте си вкъщи, работата си е работа и трябва да се настроите за нея с изключителна сериозност и дисциплина. По-лесно ще ви бъде ако имате офис-кът в дома си, който прилича на работна стая в една истинска работна сграда. Това автоматично ще даде сигнал в мозъка ви, че във въпросното пространство е време за работа.
2. Използвайте всички канали на комуникация
Когато си изкарвате хляба от дома си, губите личния контакт с колеги. За да може работата да върви гладко, използвайте всички модерни технологии, за да осъществявате лесно връзка – имейл, Скайп, социални мрежи, смартфони.
3. Направете си часови график и го следвайте
В офиса обикновено времето е нормирано. Дори да работите от дома си, това не трябва да се променя. Представете си, че все едно отивате в офиса и трябва да оползотворите работния ден в рамките на конкретни часове. Това ще ви помогне да не се разсейвате и да вървите в едно добро работно темпо.
4. Направете си списък с ежедневни задачи
За да сте сигурни, че все пак вършите някаква работа, трябва да имате ежедневни цели, към които да се придържате.
5. Избягвайте разговори с приятели и роднини в „работните ви часове“
Недостатъкът на това човек да работи от вкъщи е, че губи лесно концентрация в домашна обстановка, особено ако не живее сам. Отново на помощ идва фантазията ви – представете си, че сте в офиса и оставете личните разговори и закачки в извънработно време.
6. Не забравяйте почивките, особено ако работите пред компютър!
Дори да имате най-удобния стол и бюро, на час и половина два трябва да се разтъпчете и да махнете поглед от монитора. Това ще ви тонизира и ще ви помогне после по-лесно да се концентрирате върху текущите задачи.
7. Възнаграждавайте се
Шефът не е пред вас, за да ви потупа по рамото, а в най-добрия случай вие самите сте си шеф. Така че когато успешно се справите с някоя задача, не забравяйте да се възнаградите!
Коментари