IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Съвети за успешно бизнес партньорство

19 януари 2016 08 00

Вижте Топ 6

Снимка; outnow.ch

Снимка; outnow.ch

Въпреки че повечето бизнес партньорства са образувани по желание, малцина от тях оцеляват във времето.

Дори всички страни да са инвестирали по равно в компанията, в нейното развитие и краен успех, често се появява причина, която да охлади или направо да смрази отношенията на партньорите.

В основата на подобен сценарий е това, че съдружниците не споделят една и съща визия за бъдещето на фирмата или за нейното управление.

Има един основен недостатък в бизнес партньорството като цяло и той може да се формулира като „различия в приоритетите“.

Така че преди да тръгнете да си регистрирате фирма със свой близък приятел или с добър познат, добре е да сте наясно, че тръгвате заедно на дълъг път с остри завои и колата може да се обърне в даден момент.

Ето и 6 съвета как това бизнес партньорство да проработи добре:

1. Партньорите трябва да споделят кристално ясна визия за бъдещето

Няма универсална тайна за успешно бизнес партньорство, но все пак основателите на всяка фирма трябва да се договорят предварително за повечето аспекти от развитието на общия си бизнес – неговото управление, разширение, продуктите и услугите, които ще бъдат засегнати и т. н. Не трябва да оставяте неясноти по тези теми още в началния етап на обединението си.

2. Трябва да се определи кой е истинският шеф

Партньорствата могат да бъдат в различни форми и модели. Повечето успешни партньорства са комбинация от един човек – творец или мечтател и друг, който е добър организатор и инициатор. Някой трябва да създава идеите и концепциите, а друг да ги привежда към реализация. Без значение колко партньори ще бъдете във вашата компания, добре е предварително да определите кой ще бъде вашият лидер. Така ще си спестите много спорове, пари и време.

3. Те трябва да си говорят за пари и то много!

В успешното бизнес партньорство темата „пари“ е една от най-важните. Добре е всички партньори да са се договорили предварително как ще оперират с приходите и разходите на фирмата и какво ще правят в случай на криза. Ако те не се разберат по този въпрос, рано или късно някой от тях ще започне да недоволства и компанията неминуемо ще се разцепи.

4. Те трябва да имат умения, които да се допълват

Има много случаи, в които двама бизнес партньори имат едни и същи или огледални умения, които в началото ги сближават. Това обаче не означава, че ще имат голям успех на пазара. Двама интровертни, гениални програмисти няма да успеят да направят успешна технологична фирма, без да имат някой упорит, енергичен и екстровертен съдружник, който да задвижи големите сделки в заседателната зала. Търсете си съдружници, които да ви допълват като качества!

5. Те трябва да са катализатор за успеха на другия

Успешните бизнес партньорства са създадени от две или повече страни, които са ангажирани с обща цел за успех, а не си завиждат и не се конкурират по между си. Всички съдружници трябва да се насърчават един друг. Когато един от тях започне да се отпуска, другите трябва да го мотивират да се изправи на крака. Идеята е бързите кучета да теглят най-бавното във впряга на шейната а не най-бавното да забави целия екип.

6. Те трябва да са в унисон с това, което се случва в главите на другите

Много неуспешни партньорства са в резултат на това, че част от съдружниците нямат представа какво мислят другите по важна тема, свързана с бизнеса им. Партньорите трябва да имат добра комуникация помежду си и да коментират проблемите във фирмата още в самото им начало. Те трябва да се чувстват комфортно един с друг, да са искрени по между си и да имат еднакъв морал и сходна ценностна система.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари