IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Красота през 2022 година: 10 тенденции, които ще виждаме навсякъде

9 януари 2022 18 00

Направи си сам продукти, роботизирани услуги и много други

Снимка: iStock

Снимка: iStock

След последните две години, които най-добре могат да бъдат описани като „безпрецедентни“ и „несигурни“, предсказването на бъдещето може да бъде малко странно. Но когато става дума за красота, спокойно може да се каже, че тенденциите са се развили с времето.

Докато 2021 година беше свързана с повишена хигиена, маски и новооткрито приемане на нашата естествена кожа и коса, през тези 12 месеца сме готови да внесем малко повече експерименти в ежедневието си. От научни процедури за грижа за косата срещу косопад до роботи, които боядисват ноктите ви и аромати, които променят настроението, това са прогнозираните тенденции в красотата, които експертите очакват да виждаме навсякъде.

Ето какво ще стартира през 2022 година

1. Продукти за кожата, базирани на ДНК

Въпреки че факторите на околната среда със сигурност играят роля, истината е, че вашите гени до голяма степен определят как остарявате, както и предразположението ви към пигментация и чувствителност. Ето защо все повече фирми за красота се възползват от ДНК-базирани продукти за грижа за кожата.

Компаниите, които разполагат с такава формула за съставяне на продукти, ще поискат от вас да изпратите ДНК проба, след което високотехнологичен онлайн тест ще събере информация за вашия генетичен състав, ще анализира вариациите във вашата ДНК и ще преведе тези данни в персонализиран режим за грижа за кожата.

почистване на

Снимка: iStock

Инвеститорите смятат, че този метод ще се развива значително през следващите години и затова насочват погледа си към него. Те очакват продуктите за грижа за кожата, базирани на ДНК, да достигнат стойност от близо 10 милиарда долара до 2028 година.

2. Роботизирани услуги

Няма възможност за човешка грешка в тези предстоящи лечения, тъй като тук няма човек. Вече се появи робот, който използва AI технология, микрокамери, обработка на 3D изображения и технологични алгоритми, за да лакира ноктите ви вместо вас. Той работи като сканира всеки отделен нокът, за да определи точно къде започва и свършва. След това устройството автоматично лакира с точното количество лак за перфектен маникюр до 10 минути. Роботът дори разполага със система за топъл въздушен поток, за да ускори времето за сушене на лака.

Друг робот с технология AI пък може да послужи за удължаване на миглите. Той премахва досадното оплакване, когато клиент не е доволен от работата на естетика и осигурява прецизна микрообработка, която може да бъде завършена за наполовина по-кратко време от обикновеното нанасяне на мигли. Експертите прогнозират, че тази вълна от изкуствен интелект ще направи козметичните процедури по-бързи, по-евтини и по-популярни от всякога.

3. Контуриране на тялото

Традиционното контуриране на тялото продължава да набира популярност и за тези, които търсят подобни резултати без операция, се очаква неинвазивните процедури да са на мода. Технологията truSculp flex+ за извайване на мускулите предлага 15-минутно лечение без прекъсване, което може да се насочи към осем зони едновременно и да постигне резултати само за шест седмици.

4. Ролер за масаж

Грижата за кожата е скъпа, поради което полагаме големи усилия, за да използваме продуктите си възможно най-дълго. Ние обаче обръщаме много по-малко внимание на това колко от нашите овлажнители и серуми всъщност се абсорбират в кожата ни. Тъй като тя е толкова добра да държи нещата извън себе си, само 10% от продуктите за локално приложение успяват да се промъкнат под повърхността на кожата.

козметика, естествени

Снимка: iStock

Постепенно обаче всички ние започваме да ставаме все по-осъзнати, като се насочваме към ролери за масажиране, които помагат на продуктите да проникнат по-надълбоко.

5. Направи си сам

Ясно е, че методът „Направи си сам“ беше изключително популярен през 2020 и 2021 година. Тъй като салоните за красота бяха затворени навсякъде, бяхме принудени да се превърнем в личните си фризьори, естетици, колористи и дерматолози.

2022 година обаче предлага известна помощ. Въпреки че лечението в домашни условия скоро няма да си тръгне, отдалеченият достъп до професионална помощ се подобри. Някои марки за грижа за косата предлагат боядисване с помощта на колорист, който дори не се намира във вашия град.

боядисване, къдрава

Снимка: iStock

Първо се свързвате с него чрез видео, за да получите съвети за цветовете, които са най-подходящи за вас, нанасяне и поддържане на здрава коса. След като вземете решение, колористът изпраща уникална формула, която е създадена само за вас с персонализирани инструкции.

6. Чиста и прозрачна кожа

Проучванията показват, че марките за грижа за кожата, рекламиращи прозрачността на съставките, набират популярност. Биоразградимите и устойчиви претенции вече не са бонус – те са изискване. Потребителите искат да знаят какво има в техните продукти и с право. Този допълнителен натиск накара компаниите да се насочат към по-устойчиви формули, независимо дали става въпрос за опаковки за многократна употреба или намаляване на въглеродния отпечатък.

7. Научна грижа за косата

Оформянето на правилна грижа за кожата и косата официално е масово. Това означава, че има много повече припокриване между двете рутини, особено с новооткрития фокус върху скалпа. С всички проблеми на скалпа, които се появиха по време на пандемията, особено косопад, лечения като богата на тромбоцити плазма се увеличават. Използването на добавки за подпомагането на здравето на косата също набира популярност.

8. Пейзажи на ноктите

Гледането към звездния небосвод става все по-популярно, когато се търси вдъхновение за нов маникюр. Според доклада на Pinterest за 2022 година, все повече хора ще рисуват дизайни в пейзажен стил – особено галактическо изкуство и океани – върху ноктите си. Маникюрите, вдъхновени от геодезия, пустини и съзвездия, ще са на мода, особено сред младото поколение.

9. Нарастващ интерес към груминга

Според Cosmetics Business, предлаганата на пазара красота и грижа за мъже са във възход и се очаква да генерират глобални печалби от 81 милиарда долара до 2024 година. Тъй като нормите около мъжествеността продължават да се променят, има по-голям акцент върху поддържането на силния пол, заедно с избора на правилни продукти, които могат да му помогнат да постигне това.

грижа за

Снимка: iStock

Мъжките знаменитости показаха, че не само жените могат да участват в козметичния бизнес. Наскоро Хари Стайлс създаде унисекс марка за красота, за да разсее мита за бинарното съществуване. Machine Gun Kelly пък пусна своя марка лакове за нокти.

10. Аромати за уелнес

Въпреки че традиционното мислене свързва носенето на парфюм с по-привлекателен аромат за околните, то индустрията се разграничава от този факт, за да се фокусира върху самия потребител. И тук не говорим само за ароматерапия – тези уелнес аромати имат за цел да променят настроението на по-научно ниво.

парфюм, жена

Снимка: Pixabay

Може би сте чували за Ани Луи, която направи персонализирани парфюми, които миришат на конкретен човек, помагайки на ума да се свърже отново със спомен. Друга марка, специализирана в парфюми за повлияване на настроението, е The Nue Co., която използва патентована невронаучна технология, за да се насочи към различни части от мозъка на потребителя и да предостави различни предимства.

Функционалният аромат на марката работи почти като добавка, като предупреждава и активира различни области на мозъка за премахване на стреса.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари