IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Кирстен Дънст коментира разликата в заплащането с мъжете колеги

3 април 2024 16 00

Това не е единственият проблем в киното, отбелязва актрисата

Снимка: Getty

Холивудската звезда Кирстен Дънст заяви, че е израснала в кариерата си по време, когато е имало „голяма разлика в заплащането“ между нея и мъжете ѝ колеги. Тя заяви, че е получавала по-малко от мъжете, въпреки че е имала по-голям касов успех с филми като „Джуманджи“ (1995 г.) и „Луди амазонки“ (2000 г.).
„Бях на 17 години, все още изучавах вкуса си към киното. Дори не съм си помисляла да попитам“, добави тя.

Дънст и преди е определяла разликата в заплащането между нея и актьора Тоби Магуайър, с когото се снима заедно в „Спайдърмен“ през 2002 г., като „много голяма“.

Алекс Гарланд, който режисира Дънст в най-новия си филм Western Forces („Гражданска война“), се съгласи, че това е бил сериозен проблем, но „никой не го е поставил под въпрос, мъжете ръководители не са го поставили под въпрос, това са все наследени мнения. Те не бяха обмисляни.“

В новия проект Дънст играе военен фотограф, който документира случващото се в Съединените щати, намиращи се в конфликт. Звездата казва, че антиутопичният филм е „до голяма степен предупреждение“ за това, което може да се случи.

Филмът „оставя хората с толкова много неща за размисъл“ и „е много трогателна, реалистична творба за журналистите“, добавя актрисата. 41-годишната Дънст казва, че е освежаващо да бъде главна героиня в екшън филм, а не „дама в беда“. Вдъхновение за ролята си тя черпи от известната военна кореспондентка Мари Колвин.

Във филма правителствените сили на САЩ се борят със сепаратистките „Западни сили“, водени от Тексас и Калифорния.

Гражданската война от заглавието на филма изглежда е предизвикана от президента, изигран от Ник Оферман, който е нарушил конституцията, като е изкарал трети мандат (никой няма право да бъде президент повече от два пъти).

Направени са паралели с настоящата политика на САЩ и събития като „въстанието“ от 6 януари, когато привърженици на Доналд Тръмп нападнаха сградата на Капитолия във Вашингтон.

Но Гарланд който е сценарист на „28 дни по-късно“ и Ex Machina, а също е и сценарист на този филм, казва, че темите не се отнасят само за САЩ.

„Действието на филма се развива в Америка, но всъщност този филм е за две неща. Той е за журналистите и е за поляризацията. Популистката политика и поляризацията, които водят до екстремизъм“.

Гарланд добавя, че журналистиката е „подложена на атака“, което намира за „странно, страшно и опасно“.
Режисьорът казва, че се е опитал да покаже „старомодни журналисти“, които документират случващото се, без пристрастия или мнение, и оставят другите хора да интерпретират това, което публикуват.

Дънст израства пред камерата, като започва кариерата си, когато е на три години. Тя казва, че разликата в заплащането не е единственият проблем, когато става въпрос за сексизъм във филмовата индустрия. Тя участва още като дете и във филма „Интервю с вампир“ с Брад Пит и Крисчън Слейтър.

Една от главните роли на Дънст в началото на 20-те ѝ години е в биографичния филм „Мария Антоанета“ на София Копола от 2006 г.

„Хората, които гледаха този филм, бяха на моята възраст, те не бяха кинорецензенти. Филмовите рецензенти бяха възрастни мъже. Така че за мен хората, които се радваха на „Мария Антоанета“, сега са пораснали и казват: „Този филм ни хареса“, но те не бяха хората, които пишеха рецензиите.

Но Дънст смята, че времената са се променили: „Надявам се, че показването на начина, по който аз си проправям път, може да помогне на други актриси.“
 

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари